Första skoldagen och landet

Hm, skulle ju bloggat igår men det blev så att jag, Mimmi, och Alessia sov över på landet..Här kommer inlägget;

Tisdag: Jag mötte Joar på busshållplatsen och sen mötte vi Lisa, Chinsia, och Vendela på tåget. När vi kom till skolan gick vi in i matsalen där massa andra satt, och det var knäpptyst, haha. Jag, Chinsia, Vendela och Camilla kom i samma klass, inte Lisa:( Men det ska vi fixa! Vi gjorde typ ingenting, fick reda på att vi skulle vara lediga imorrn(läs idag onsdag), och lite sånt. Det verkar rätt bra, lektionerna börjar nästa vecka. Imorrn skulle vi typ gå runt nån sjö, och på fredag ska vi få skåp, scheman osv..
Direkt efter tog jag bussen till Mimmi, det går fortare att gå egentligen men jag hittar inte riktigt. Där åt jag frukost, eftersom jag inte ätit innan, havregrynsgröt med Mimmis hemgjorda sylt, mums! Sedan åkte vi till landet, as usual. Älskar det stället! Då kom Arne också, och oj vad jag tycker om honom. Han är så jävla snäll och rolig, som en morfar! Vi var och badade lite, det var svinkallt men alla utom Daniel var i:) Det var så himla skönt väder, så jag låg och solade, medans Mimmi och Daniel målade på taket. Jag och Alessia klättrade upp till dom sen och hade lite girl talk med Mimmi. Skulle egentligen inte sova där, men det blev så iallafall:) Daniel och Arne åkte hem, och vi kollade på Morden i midsomer, och sen på livräddarna. Jag sov så jävla skönt, länge sen jag sov så många timmar! Det var en stor glaslykta som åkte i golvet inatt, men som Mimmi sa "Jag flög upp som en tok, men prinsessorna rörde sig inte en centimeter" haha:)
Onsdag: Vaknade runt halv 10, och då gick jag upp och myste med Alessia. Älskar att ligga och pussa på henne, och visa hur mycket hon betyder! Daniel kom runt halv 11 och gjorde frukost, och sen kom Arne också. Idag har vi chillat mest hela dagen, iallafall jag och Alessia. Vi gick runt lite bland kolonilotterna, spelade lite spel och så. Sen blev Daniel akut hungrig så det var bara att snabbt plocka ihop allting och åka till Max och äta. Jag var för en gångs skull nyttig och tog en sallad, som var jättegod! Efter det åkte vi till lägenheten igen och Alessia plockade ihop sina fotbollsgrejer och så åkte vi och hämtade hennes kompis Sofia och släppte av dom vid träningen. Vi åkte sen till Solna centrum där mami hämtade mig. Alessia är iallafall överlycklig, min skola ligger 5 minuter från hennes. Hon har haft det lite trassligt, så jag vill finnas för henne så mycket som möjligt. Hon skrev en jättefin lapp till mig där det stog: "Sandra, I love you, lova på hedersord och samvete att du aldrig sviker mig", och det skulle jag aldrig göra. Min fina, vackra tjej, finner inte ord på hur värdefull du är! och ungen är bara 9..det går inte ihop med hur mogen, duktigt, och allt vad hon är.

Jag och mamma köpte en mixer idag, så nu har jag ätit jättegod milkshake(att jag skriver äter är för att den blev lite tjock). Jättegott vart det! Imorrn är det skola igen, börjar 9 så det är skönt! Mamma har en kompis här och jag ska gå och se om Marie är ute! Bilder från landet kanske kommer upp, gissar att jag kommer blogga mindre nu när skolan är igång..puss och kram på er söta läsare!

Kommentarer
Postat av: Lenita

ÅH DÅ KOMMER JAG TILL DIG IMORGON OCH "ÄTER" MILKSHAKE? gissa om det blir milkshake på lördis..

2007-08-22 @ 23:02:19
URL: http://lenitajohansson.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja gör det!:)

2007-08-22 @ 23:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0