Landetmys och släkträff

Kan ju börja med att berätta om igår eftersom jag inte bloggade då;
Det blev landet, så jag åkte dit vid halv 12. Alessia och Vendela kom och mötte mig på parkeringen för att sedan slänga sig över mig, underbara tjejer! Vi åt lunch nästan på en gång, och sen gick jag och tjejerna till slottsparken, dom badade i fontänen, och blev då väldigt blöta:) Sen lekte vi kull och lite sådant innan vi gick tillbaka. Väl tillbaka hade jag ett låååångt samtal med Mimmi som jag verkligen behövde, och som vanligt kändes allt mycket bättre efter det, tack för allt du gjorde! När jag och Vendela skulle diska utbröt vilt vattenkrig mellan oss, och det var ju mitt fel från början men jag kunde inte låta bli när jag stod med slangen i handen, hihi:) Vid 6 åkte vi till lägenheten, jag hann inte vara där alls länge eftersom jag skulle åka till edsbyn med familjen så mamma kom och hämtade mig vid 7. Men vi bestämde att jag ska dit på tisdag igen, och om vädret håller i sig blir det landet! Det är bara Alessia som är där då, så då ska jag prata med henne om lite saker, för jag älskar henne så mycket :)

Vi kom till farmor och farfar sent på fredagskvällen, då mina kusiner redan var där. Vi käkade lite och sen gick vi och lade oss, min farbror Tomas, min kusin Oskar och farmor och farfar sov i sommarstugan, och jag trodde seriöst att dom skulle komma typ 4 på morgonen för att dom inte skulle våga sova kvar där, men det gjorde dom inte:) Väckarklockan ringde vid 8 på lördagsmorgonen, jag snoozade ända till halv 10 innan jag äntligen klev upp. Släktträffen började i ett kapell, då vi träffade massa släktingar. Jag var mest med min syssling Sofias dotter Charlie som är 5 år, och jättesöt.Många trodde att jag var Sofias dotter, och att Charlie var min lillasyster:)  Dom bor i USA, på Manhattan och har 3 pubar och håller på att öppna en restaurang så jag kanske ska få jobba där när jag blir äldre, fan vad roligt det skulle vara! Vi åt lunch i kapellet och sedan åkte vi alla, vi var 60 pers, vidare till Mittjasvallen. Jag och Charlie lekte med alla djur som fanns där, och så fikade vi lite. Tyvärr träffas vi nog inte förrän nästa sommar igen, men kanske att jag åker till dom i Båstad då, och sen pratade vi om att jag skulle komma till USA:) Det var trevligt att träffa alla. Men en sak blev jag riktigt arg över. Vi har en äldre man i släkten som är sjuk i schiofreni, men han är så trevlig, det finns inget ont i honom någonstans, han är social intelligent, och han är så snäll. Ändå berättar han att när han går förbi en skola i Edsbyn skrattar och HÅNAR eleverna honom!? Jag blir så fruktansvärt arg, och tillochmed vuxna människor undviker honom, jag förstår inte det. Hur kan man vara så elak? Han har inte gjort någon nåt ont, ändå blir han utfryst? Jag och Charlie fikade med honom, och han var verkligen snäll, och pratade glatt på. Som att det skulle vara hans fel att han var sjuk...

Annars var släkträffen mycket roligare än vad jag trodde, nu har jag just kommit hem. Ska gå och lägga mig snart. imorgon blir det nog att städa rummet, så jag har någonstans att plugga. Skolan börjar på tisdag, och nu ser jag fram emot det mycket!! Och nervös är jag såklart:) Bloggar imorrn! godnatt! (glömde tyvärr kameran hemma så det blev inga bilder på släkträffen)

           
Bilder från i fredags: Vackra Alessia, Söta Vendela, Slottsparken, Mina tjejer, Tjejerna i fontänten:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0