Mysig kväll

Mötte upp Julia i spånga, så vi gick till restaurangen/puben som hennes mamma och lasse var på. Så efter mat, och massa prat gick vi och hyrde en film med Jacob, "White Chicks". Hann dock inte se hela, men så långt jag såg var den bra!

En sak jag tänkt på länge.. Ofta när jag sitter på tåget kommer det kvinnor/män med lappar att dom har sjuka barn och dom behöver pengar osv.. jag vet att pengarna säkert inte går till något sådant, likadant med dom som sitter i stan och tigger pengar, men ändå får jag så fruktansvärt dåligt samvete om jag inte ger dom några kronor. För ändå, medans vi sitter i våra hus, med våra kläder, och med mat på bordet varje dag, så svälter hur mycket människor som helst. Medans vi klagar på maten, finns det folk som skulle dö för vilken mat som helst. Med det här menar jag självklart inte att jag inte klagar, för det gör jag. Men vi borde kanske tänka oss lite för..? Vi har det egentligen rätt bra.

Imorgon åker jag till Borås som sagt, och blir gudmor åt min syssling Viktor! Alla mina småsysslingar ska vara där, så det blir jättekul tror jag. Det finns trådlöst internet på hotellet så jag kommer antagligen att blogga därifrån, bilder kommer på lördag kväll eller söndag! Jag nås på mobilen, 0737005025.
puss och kram

Kommentarer
Postat av: lovisa

haha du ska alltid ge alla människor pengar, men han som stod och spelade gitarr på centralen igår då? han hade bara fått en enda krona av nån generös person, han gick du minnsan bara förbi och skrattade åt!!

2007-08-10 @ 01:46:12
Postat av: Sandra

ja men sa jag att jag gav pengar till alla då cpbarn;)

2007-08-10 @ 22:29:45
URL: http://sandramittjas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0