sunshine

Gårdagskvällen var mycket trevlig. Kräftor, trevliga gäster, och härliga barn, kan inte bli annat än kul. Fick agera barnvakt åt Theo och Ebba, 8 och 9 år , men det var kul, älskar barn! Det blev rätt sent, vilket resulterade i att jag sov jävligt länge imorse. Malin och Sara kom förbi, vi solade åt vindruvor, och skrattade jättemycket. Har inte träffat Malin på länge, så det var kul. Vi åt även lunch på amigos(surprise? NOT!) Vi var hemma hos malin ett tag där vi tittade på Bridget Jones dagbok, mycket roligt. Tack för en mysig dag tjejer!

Nu ikväll har jag varit med Charlie, den där 2åriga killen jag skrivit om förut, och oj oj vad söt han är! Jag smälter som en snögubbe i solen! Det var väldigt mysigt! Hade tänkt titta på Close to Home, men eftersom Charlie var där valde jag att strunta i det. Nu har íallafall Lenita kommit hem så imorgon ska jag fira henne, har en del planer, men dom kan inte avslöjas än eftersom hon läser min blogg:) Men jag tror hon kommer gilla det! Annars imorgon ska vi nog träffa Lollo och Julia, har faktiskt ingen aning om hur det bli men Lenita ska jag träffa iallafall:) Någon dag ska jag köpa lite kläder också har jag tänkt, när jag en gång har mycket pengar.

Nu till bokrecensionen jag lovade:)

"Snälla mamma, sluta dricka"... En så fantastiskt bra bok om en kvinna som heter Britta Berggren. Alkoholist och 4barnsmamma. Inte ens när hon hittar en lapp där det står "Snälla mamma sluta dricka" kan hon sluta. Man får följa hennes återfall, hennes tankar, och hennes panik inför att bli påkommen. Jag sträck läste från första till sista sidan. Hon måste ständigt planera för att kunna dricka, planera inköpen av alkohol, och hitta gömställen. Så rörande, så hemsk, och jag vet inte vad. Verkligen värd att läsa!image54

Nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lenita

GE MIG BOOOKEN SANDRA, VAD ÄR DET HÄR SOM DU INTE BERÄTTAT??

2007-08-07 @ 16:39:43
URL: http://lenitajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0