vad ska vi tycka?

Min lillebror berättade att någon blivit knivskuren igår, i viksjö centrum. Det får mig att tänka till lite, på dagens samhälle. Det är faktiskt inte ett normal samhälle längre, ätstörningar, alkohol, tobak, droger, och sådana saker är inte ovanligt. Det är snarare ovanligt att INTE röka, att inte dricka osv.. Och det, mina vänner, är så fel, fel, fel! Herregud, bara för att jag sitter och säger det här menar jag självklart inte att jag aldrig gör något som jag inte borde, för det gör jag nog.. Det största problemet bland ungdomar idag verkar vara hur man ska få tag i sprit till helgerna, hur man ska ha råd med allt, osv. Det är faktiskt skrämmande att se hur unga människor förstör sina liv, och det verkar ju inte bli bättre..Och ingen vet det här bättre än vi, ungdomarna som faktiskt tar sig igenom varje dag i det här samhället. Eller vad tycker ni? Är det jag säger helt fel?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker att man ska leva livet. ska du vara vuxen redan som barn eller vadå? hehe

2007-08-13 @ 21:11:57
Postat av: Sandra

Jo självklart, och som jag sa jag är inte heller guds bästa barn:) jag beskrev bara verkligheten som jag ser den, sen får alla tycka vad dom vill:)

2007-08-13 @ 22:35:03
URL: http://Sandramittjas.blogg.se
Postat av: Anonym

jag håller helt med,vad händer med folk?dt är ju sjukt.Men leva livet betyder inte att man måste knarka,röka eller röka hela tiden.Men idag får man ju som ungdom en enorm press på sig!

2007-08-14 @ 23:51:46
Postat av: emelie (13år)

men va fan.. leva livet handlar väl inte om sprit och rökning och sånt?
"rökare är också människor, fast inte lika länge.." seröst, är det kul att börja röka när man är 13, coh sen röka hela jävla livet, som säkert slutar flera år för tidigt?
många va mina vänner har falltít för grupp´trycket med rökning och sånt, och nu när dom börjat så tror dom att dom är så coola? är det coolt att röka? asså är det coolt att se ut som en 40åring vid 35? för mig har det alltid varit självklart att inte röka, för jag har alltid spelat fotboll, men Viksjös ungdomar har ju inget liv numera.. alla står ju fan utanför träffen och röker och super.. jag vet inte vad ni tycker men jag själv tycker det är helt sjukt..
hah, nu har jag fått skriva av mig.. sköööööönt, föästen Sandra, är det sant om dedär med den knivskurna i Viksjö centrum? blir fan rädd för vår lilla stad.. hejdå

2007-08-16 @ 01:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0