Mysprat hos Mimmi

Ja, jag och mamma åkte då till Solna, och hem till Mimmi. Det var väldigt trevligt och mysigt tycker jag, blev en hel del prat som vanligt. Älskar att vara där, så underbart. Alessia var ju såklart också där, så jag fick träffa min prinsessa också, det var så längesen nu. Hoppas på att jag kan åka dit någonting på jullovet, alla måste ha tid också. Men det ska nog ordna sig!:) Som sagt var det väldigt kul och väldigt skönt att få komma dit och prata av sig!:)

Annars har jag inte gjort så mycket. Är på väg till sängen, börjar tidigare imorgon för jag ska göra ett prov jag missat. Det ska nog gå bra, det är på spannmål och ägg. Inte jättesvårt, bara lite krångligt att komma ihåg alla olika saker. Och snart är det jullov, halleluja! Även fast jag jobbar rätt mycket, men ska bli skönt att slippa plugg!

Vi gjorde lite knäck idag, så det får bli dagens recept, har inte fantasi till något annatm, mitt huvud värker och dunkar som en helt rockband.

Knäck:
1 dl socker
1dl sirap
1 dl grädde
1/2 dl hackad mandel(om man vill)

Koka socker, grädde och sirap kraftigt i 5-7 minuter. Tillsätt sedan ev. mandel. För att inte koka för länge så den blir för hård kan ni göra ett så kallat "kulprov". Ta ett glas med vatten och så droppar ni ner lite knäck, och blir det kulor är det klart! Svårare än så är det inte, perfekt nu till jul dessutom!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

mums!

2007-12-20 @ 09:57:26
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: Annina

@matp. :D

2007-12-20 @ 16:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0