Älskade Båstad

Okej här kommer historien om Båstad, förkortar den lite, det kommer att ta år att skriva annars.

När vi kom till Båstad, och till huset vi hade hyrt, blev jag verkligen positivt överaskad över hur fint det var! Jag och Lenita fick ett jättemysigt rum, som gick helt i blått. Vi hittade även en Walk in Closet där vi hängde upp alla våra kläder och ställde in skor och så, och sen fixade vi vårt rum så det blev lite mer mysigt. Så åt vi middag och gick över till pappas kusin som hade sina döttrar Sofia och Lisa hemma. Sofias barn Charlie och TJ är 5 respektive 3, och Lisas barn Amanda och Fabian är 5 och 2. Jättesöta barn! Sofia och hennes familj är bosatt i USA, så Charlie bröt jättemycket på engelska, och TJ pratade bara engelska, lite coolt tycker jag! Annars gjorde vi inte mycket den kvällen, tog det lugnt och så:) Eller ja, vi åkte ner till stranden men det var så jävla kallt, så vi badade inte.
Måndag: På dagen gjorde vi inte så mycket, var inne i stan och kollade lite i affärerna som finns där och så. På kvällen kom först Marcus Norman(tjaa hetto!) och hans flickvän Sofie över, och sen kom Sofia och Lisa med alla barn, så vi blev barnvakter, vilket var väldigt skoj! Annars satt vi mest och pratade med dom vuxna, och sen gick vi och la oss.
Tisdag: RIIIIX FM! Oh herregud vad kul det var! På stranden vid Pepes, precis vid vattnet! Så jävla mysigt, och vädret var bra också! Idol-Danny, Idol-Ola, Måns, Da Buzz, Andreas Johnson, Velvet, och massa andra artister uppträdde, det var hur kul som helst! Mest drag var det som väntat när Måns kom. Och Lenita lyckades fånga en snorgrön T-shirt, hahahahahah! Jag är ju dock för kort, vid sådana tillfällen önskar jag att jag var 2 meter, för om nån ställer sig framför mig ser jag absolut ingenting! Men ja, kvällen var helt klart superlyckad! När det var slut åkte vi hem till Urban och Annika där mina päron befann sig och även Marcus, Sofie, och 2 till. Vi stannade där ett tag och cyklade sedan hem.
Onsdag: Shoppingdag! Jag, mamma, och Lenita åkte in till Helsingborg, och shoppade arslet av oss. Och så åt vi lunch på en kinarestaurang, mycket god mat! Och mycket kläder och accessoarer hittade vi, jääättekul!  Mycket pengar spenderades, men det var det värt!  På kvällen gjorde vi en jättegod fruktsallad, och dipp, morötter och massa gott, och tittade på Pussycatdolls. Asia vann ju, och det blev jag glad över eftersom hon var min favorit. Leniten var inte lika glad, hon tyckte att Melissa skulle vinna...
Torsdag: Vi var på hotell Skansen på deras spa. Vi badade i pooler, ångbastade, bastade, jättehärligt. Tyvärr var solariedelen avstängd för tennisspelarna var där, men det var kul ändå, speciellt när jag hällde vatten i Lenitas hår;) När vi var klara där gick vi och köpte Båstadtröjor, Båstadnördar som vi är..Vi skulle egentligen träffa Johanna och några till på kvällen men det blev inte så. Vi var och käkade på Centercourten med Jakob och David, mamma och pappa var på cocktailparty.  Jättegod mat var det, och sen gick vi ner till ett fik och tog en kladdkaka och jag drack en suuupergod latte!. Det började regna sen så då åkte vi hem, och min smarta pappa hade glömt att lägga ut nyckeln så Jakob fick cykla ända in till stan igen, suuck. När vi väl kom in spelade vi kort, och klädde ut David till Brat, och Jakob fick bli tjej, fan vad vi garvade! Fick tyvärr inte lägga ut några bilder på honom:(
Fredag: Vi träffade Johanna, Rebecka, Alex, Arvid, och Patrik på kvällen, jättekul! Lite party pary blev det. Vi gick ner till stranden och smet in på Pepes, där vi satt ett tag. Jag och Nita hittade även en ny Båstadlåt, förra året var det" Det är så synd att du är så söt", årets låt blev "Fågeln Roger". Jag vet inte hur många gånger vi lyssnade och sjöng den låten den kvällen. Superlyckad kväll, helt oförglömlig.
Lördag: Det blev middag på Centercourten igen, fast nu var mamma och pappa med. Efter träffade vi Johanna och gänget igen, lika kul igen. Alla var dock lite sega efter fredagen men det blev lite party igen ;)  Vi gick ner till stranden och pratade och så, lite surt att det var sista kvällen..Ville ju inte åååka! Kommer aldrig att glömma..

På söndagen åkte vi till Gamleby, där jag har mina kusiner. Vi hade väldigt mysigt där med. Jonas, min kusin, flickvän Alexandra var där mycket, hon var jättesnäll så vi hade mycket kul. Vi badade även bubbelpool hos Jonas kompis, kan ju säga att allt skum kom på golvet..Så var vi i Västervik och brände mer pengar, jag föll för en väska som jag var tvungen att köpa..En jättefin svart Friis Company! Vi var mycket i stallet, vi red aldrig, vi gick ut med hundarna istället. En kväll var vi hos Erik och Anette och åt middag, jättetrevligt. Olle och Elias, deras söner, är så otroligt söta! Jag vet inte hur länge jag hoppade studsmatta med dom, herregud vad trött jag var efter det! Träffade även Emelie som jag inte träffat på 2 år, så det var kul.

Men idag var det back to reality igen, upp klockan 6, och sen jobba 8-16.30. Var jävligt seg imorse, men det var en sjukt lugn lunch, så jag dog inte iallafall :)Ensam tjej i köket var jag också, hela dan, treevligt:)
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, kanske tar en sväng förbi Ikaaa :) Har inte träffat henne på jättelänge!

Bilder kommer!


Kommentarer
Postat av: B.A.R

Här är den officiella dance-remixen av låten Synd att du är så söt av B.A.R: http://www.youtube.com/watch?v=Glkmn_3wPvo

2008-01-14 @ 22:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0