Ingenting kan vara i en evighet...

cabaren: Jag kommer aldrig glömma den här kvällen! Den var så otroligt lyckad, förstår inte hur lärarna kunde fixa det så bra! Mina lärare hade gjort en jättefin sång till våran klass, den var verkligen rörande. Sen hade dom gjort en film och jag höll på att garva ihjäl mig. Elevcabaren var också bra. Jag lyckades hålla tillbaka tårarna tills åttornas sång till niorna kom. Då brast det, det var så hemskt! Sen var vi på gården och dansade, och sen gick jag hem. Kvällen var helt underbar, kommer aldrig att glömma!

Skolavslutningen: Jag mötte Karro och Emma imorse, och redan då kände jag hur tårarna var på väg. Ute vid scenen gick det bra, men usch vad sorgligt det var. I klassrummet pratade Britt-Marie och Karin om våra 3 år, och så hade dom gjort ett bildspel, och då kom tårarna. Det rann och rann, samtidigt som jag log. För oj, vad mycket minnen vi har tillsammans. Det gjorde så ont, att veta att det är sista dagen. Vi drack cider, och så fick vi våra betyg, mina var ju inte direkt att hurra för men det duger. Sen träffade jag Olivia och Bella och då brast det igen, och så träffade jag massa lärare. Det känns verkligen tungt att behöva lämna Fjällen som jag gått i i 10 år. Jag har levt ett helt liv där, och nu är allt slut. Jag och några killar från klassen satt utanför klassrummet på bänkarna en sista gång. Jag kan fortfarande inte förstå att allt bara är slut, ingenting kommer någonsin bli som det var även om vi kommer hålla kontakten. Inget blir någonsin som 9d, den bästa klassen som finns! Inga ord kan beskriva tomheten jag kände när jag för sista gången som behörig elev gick ut från skolan. Det gör riktigt ont. Tack alla som gjort dom här 3 åren till dom bästa åren i mitt liv, speciellt min älskade klass!

Nu har jag sommarlov, och det känns både skönt och helt sjukt tråkigt. Men ja, på måndag börjar jag jobba, och sen väntar Båstad. Hoppas på en riktigt lyckad sommar, även om det känns jävligt tungt just nu. Fick bildspelet med mig hem, och jag gissar på att det kommer tittas mycket på i sommar.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0