Han fyller 17 idag

Skolan har flytit på bra tycker jag. På serveringen fick vi lära oss att bära tallrikar på rätt sätt, och på hygienen pratade vi om diskmedel.
 
Men vi började prata om 17åringen, ja han är 17 nu. För han fyller år idag. Jag är fortfarande lika förbannad över det här. Jag vet inte vem han var, och jag kände honom inte. Men nästa gång kan det vara någon man själv känner(peppar peppar), för det händer inte bara andra. Det gör inte det. Det våldet som är idag, det skrämmer mig faktiskt, för som vi diskuterade, det finns 12åringar som håller på. Om det är så här illa nu, hur kommer det då bli när vi skaffar barn? Ska vi behöva vara rädda för att låta dom vara ute? Nej, det tycker faktiskt inte jag. Men vad kan vi göra åt saken?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

inte mycke...

2007-10-08 @ 14:19:33
URL: http://jeeenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0