Livs alldeles för korta liv

Satt just och läste bloggen om Liv, tjejen som fick bröstcancer som 19-åring. Nu är hon 20 år, och ska dö imorgon p.ga cancern. Jag blev så ledsen när jag läste det här, och förundrades över hennes styrka! Att hon tar mod till sig och skriver ett sista inlägg, att hon så öppet berättar att hon ska dö imorgon, och gör det med sådant mod att det nästan är läskigt. Tänk att veta att det är det sista inlägg man skriver..Bröstcancer dödar jättemånga kvinnor varje år, det är fruktansvärt! Livet är så sjukt orättvist..Liv, fan vad stark hon är, och fan vad jag önskar att jag kunde göra något..men så slog det mig, att jag faktiskt har köpt ett rosa band, mer kan jag inte göra. Det kommer inte ge Liv livet tillbaka, men det kan rädda andra kvinnors liv. Så kom igen nu läsare! Istället för att köpa godis, cigg eller vad ni nu gör av era pengar på, köp ett rosa band för 20 kr. Det är inte en jättesumma, och du är med och räddar liv!
Vad säger ni?


Vila i frid Liv.

image227

Kommentarer
Postat av: malin

i agree! alla borde sponsra, speciellt vi tjejer i och med att det finns risk för att vi också drabbas!

2007-10-09 @ 17:43:31
URL: http://malinjohannan.blogg.se
Postat av: Anna

den måste ju vara falsk eftersom att man får inte ge ut datuom&tid när folk sommnar in! Och doktorerna måste ju berätta för hela familjen inte bara henne själv! Något är skumt med den bloggen!Men visst blir man upprörd när man läser det,hemskt&tragiskt.Om det nu är sant det hon skriver.

2007-10-09 @ 18:48:23
Postat av: Sandra

malin: ja verkligen!
Anna: sant eller falskt, det skulle kunna hända. jag berördes åtminstonde oerhört av den

2007-10-09 @ 19:04:35
URL: http://sandramittjas.blogg.se
Postat av: Micha

Hon stämmer inte, bloggen var bara en lögn

2007-10-10 @ 13:05:36
URL: http://eyeofstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0