blogg

01. Hur länge har du bloggat?
Sen i maj 2007

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?

Jag läste rätt många bloggar innan jag började, och det verkade kul så jag startade en själv

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Oj, svårt. Kenzas blogg var nog den första jag började läsa regelbundet..eller om det var JennyKullin's. Minns inte

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
 
Jag har ändrat mitt sätt att skriva lite, fast någon större förändring har inte skett.  

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Oj, det är många. Säkert 40. Minst
06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 
Följer en hel del Unga föräldrarbloggar, dom är grymma! Sen dagboksbloggar 

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Kanske Emelies(ungmamma15) Vi lever helt olika liv, men jag är helt såld på hennes blogg

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Svårt.. Kan inte komma på någon rakt av

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Tycker, ja dom tycker inte så mycket:P Mest om jag har varit dålig på uppdatering. Men flera av mina vänner bloggar också

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag har aldrig hört något annat, så jag antar det

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag var lite mer öppen förrut, men nu har jag en gräns för hur mycket jag vill berätta. Nu ligger den på en lagom nivå.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag gillar inte att berätta vissa saker som hänt förrut, det känns inte bra att hela världen ska veta. Det kan så lätt hamna i fel händer så att säga

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar för min egen skull. Att få kommentarer är självklart roligt, men inget jag tänker så mycket på om jag inte får några direkt.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej, det tror jag inte. Bara ytligt i såfall. För det finns så mycket mer än det folk skriver

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej det har jag inte, inte vad jag minns

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, ifall man lämnar ut sig för mycket, och sådana saker.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
Nej det har jag inte. Dom elaka kommentarer jag får har alltid varit anonyma. Varför ska jag ta åt mig av någon som inte ens vågar skriva med sitt namn? 

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Jag har faktiskt plockat bort ett par inlägg som var lite väl personliga, men ångra har jag nog inte gjort.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag kan känna att jag måste få in minst 1 inlägg om dagen, annars nej

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Bloggarna kommer att växa hela tiden, så dom kommer finnas kvar. Jag vet inte om jag bloggar om 5 år, men det skulle vara kul ifall jag gjorde det

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Nja, tveksamt

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är skönt att skriva av sig om något roligt/tråkigt, eller vad som helst har hänt.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är kul att se hur andra lever, speciellt då unga mammor. Dom bloggarna är helt klart bäst!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
 Dom som vill:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0