I will always..

Morgonen började i kaaatastrof! Försov mig, och när jag väl kom till skolan märker jag att mina kockbyxor är hemma, smart eftersom vi hade prov. Jag hade dessutom strumpbyxor så det var väl ingen bra alternativ. Och båda Aklassen och Dklassen har kök samtidigt kunde jag inte låna någons. Så jag ringde och väckte Oscar, och fick låna hans, taaack!<3 Provet gick super! Vi skulle göra skagentoast, vitt matbröd, och vaniljsås. Fick utslaget VG+ på hela provet. Ville ha MVG, men är nöjd såklart! Kul hade vi också. På varmköket fick vi välja vad vi skulle göra, bara det innehöll grädde, fläskkotlett, aubergine och tomater. Jag var med Jennifer och vi marinerade fläskkotletterna i vitlök och olja, och så gjorde vi en sås på grädde, creme fraiche, och kalvfond, som smakade hur gott som helst! Det tyckte Elina också, för hon tog med sig resten hem..Till förrätt hade vi tomat och mozzarellasallad, och efterrätt fruksallad som legat i sockerlag, och så hade vi smält vitchoklad på. Vi vann tävlingen, så det var jättekul! Dagen blev bra trots allt,

Nu är jag och Lenita här, vi pluggar. Det suger, men det måste göras. Vi hörs sen, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0