Här var det party

kom hem för ett tag sen, blev glad när jag såg att mamma lämnat en överbliven bit chokladkaka med bär åt mig i kylen:)

Att jobba på 50årsfesten hos min Syo var jättekul! Sofie hämtade som sagt upp mig vid halv 4, och efter lite felåkning kom vi till slut till Långholmens folkhögskola där festen skulle vara. Vi började med att korka upp lite vinflaskor, fixa för välkomstdrinken, och massa annat. Vid 7 började gästerna komma, och det var en hel del kända ansikten från fjällenskolan, bla Anna. Var väldigt kul att träffa henne också! Så då började vi ställa ut buffen, och sen var det full rulle hela kvällen. Även Ewys(syo) son och hans kompis var där, och några av hennes släktingar och dom hjälpte till i köket så det var jättekul. Bland utplockning av tallrikar, påfyllande av vin och trevliga samtal hann vi även lyssna på alla tal och sånger som hölls under kvällen. Det var många gånger som jag höll på att vika mig dubbel av skratt. När presentöppningen började fixade vi iordning dansgolvet och plockade av alla bord, sen när dansen började var det jäkligt kul att se all fjällenpersonal shejkade loss ordentligt, haha. Det var som sagt full rulle hela kvällen, men vi hann med en snabb middag med bandet som skulle spela. Lite extra klirr i kassan blev det också, så det är ju alltid välkommet. Efter åkte jag Sofie Anton hans kompis och Sofies lillebror hemåt. Dom släppte av mig i viksjö där jag träffade Sara en snabbis, och nu sitter jag här och lyssnar på winnerbäck.'

morgondagen är oplanerad, på dagen iaf. nu ska jag göra mig iordning för sängen! puss


Kommentarer
Postat av: alex

ja juste söt, var det roligt att servera?

hur mcyket fick du?

<333

2008-08-24 @ 09:59:14
URL: http://aleexyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0