Ta vara på eran tid

Ni har bara ett liv. Eller vissa har inte ens det. Jag har varit otroligt känslosam idag, vet inte varför. Jag höll på att börja gråta till Hitta Nemo, så ni förstår nog vad jag menar,  haha. Nej men allvarligt. Tänk hur många människor som inte kan leva klart sitt liv av olika anledningar. Tänk alla dom som inte kan förverkliga sina drömmar. Ni som har den möjligheten, ta vara på erat liv. Gör det, för eran egen skull. Jag har ett fadderbarn i Afrika, och idag satt jag och läste igenom brev jag fått från hennes by. Jag känner att jag gör någonting för henne, för idag mår hon bra och kan gå i skolan, och hon får mat. Men kommer hon någonsin ha samma möjligheter som vi får här? Nej det tror jag inte, och det kan jag inte heller ge henne. Jag vill bara säga återigen att ni ska ta vara på erat liv, och vännerna ni har. Gör någonting nyttigt av livet så kommer allt bli mycket roligare. För, vi lever bara en gång.

Kommentarer
Postat av: Micha

Fint skrivet vännen. Jag håller med dig, man ska verkligen ta vara på det man har!

2008-01-14 @ 10:57:33
URL: http://eyeofstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0