Matlagningsprov

Försov mig nåt grymt imorse, men kom bara 10 minuter sent, så hann till genomgången vilket var bra! Dock avskyr jag att komma sent till kökslektionerna, men. Det gick bra iallafall, jobbade med Aida. Vi gjorde 2 rulltårtor, en med smörkräm och en med sylt. Det gick så jäkla fort så vi städade massa i köket, och hade en underbar förmiddag! Då blev städningen till och med rolig. Mycket tack vare Thomas(läraren), han är en jävla bra lärare. Bästa helt klart!:) Lunchen gick mest åt att vara nervös inför matlagningsprovet vi skulle ha på varmköket sen. Men det momentet som jag var mest nervös över var att stycka kycklingen, och det gick galant. Så det var skönt. Sen gick allt bra, var inte helt nöjd, kunde gjort bättre men okej blev det. Alla blev minst godkända också.

Nu har jag precis hjälpt Lenita med muffins som hon skulle ha till skolan imorgon, och dom blev bra.
Måste egentligen packa för jag åker till Dalarna imorgon med Sandra, vilket kommer bli skönt som fan. Sen från Dalarna på lördag åker jag till Edsbyn för att hälsa på släkten, och det kommer också bli jäkligt skönt! Har inte varit där på jättelänge.. Har antagligen inte tillgång till en dator, men skickar nog lite mobilupdates.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0