prestationsångest

jag hatar det jag hatar det jag hatar det! jag hatar att jag pressar mig själv för hårt, för det är då jag inte klarar det. jag vet inte varför jag får det, men nu har jag fått det iallafall. det är så jävla störande, för jag vill göra allt så jävla bra hela tiden och då brister det istället. jag vet ju att jag kan, egentligen och så blir bra, men inte lika bra som jag vill. fyfan säger jag bara. när nåt går bra blir jag överlycklig, men går nåt mindre bra går allt åt helvete. det är som att om jag gör 95% bra, och 5 % minde bra fokuserar jag bara på dom där 5% istället för de 95 som går bra. jävlaskithelvete, vaför kan jag inte bara fokusera på det som är bra? det går bara inte. jag försöker, har försökt det en miljon gånger. nej usch, nu ska jag tänka på något annat, eller aah försöka iallfall.

Kommentarer
Postat av: jouwhänah

tell me about it, det finns inget värre!
förhoppningsvis lär man sig med tiden, men jag står fortfarande still på samma ställe och blir asnervös så fort jag ska göra någonting nytt inför andra människor :| finns det ingen kurs man kan gå, typ avvänjning, tror du? ;b

2008-05-11 @ 21:48:04
URL: http://bujs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0